ریمپ برای خودروهای اورژانس2022-04-30
ریمپ چیست و چگونه انجام میشود + مزایا و معایب ریمپ ایسیو
مثلا خیلی از 405 و پراید سوارها، ماشینهای قدیمی تر خود را به 405 و پراید های جدید خود ترجیح میدهند. درایوتک یک مجله تخصصی خودرو و فناوری است که با هدف ارائه بهروزترین اخبار، بررسیها و مقالات آموزشی در دنیای خودروها فعالیت میکند. ما در تلاشیم تا شما را با جدیدترین تکنولوژیها، خودروهای برقی و هیبریدی، و راهنمای خرید خودرو همراهی کنیم. هدف ما، ایجاد منبعی قابل اعتماد برای علاقهمندان به صنعت خودروسازی است. سطح شیبدار صفحه ای شیبدار است که برای بلند کردن یا پایین آوردن اجسام سنگین از یک سطح به سطح دیگر استفاده می شود.
یکی از نگرانیهای اصلی رانندگان این است که ریمپ ممکن است باعث مردودی خودرو در آزمون معاینه فنی شود. اما اگر ریمپ بهصورت اصولی و با تجهیزات پیشرفته انجام شود، نهتنها مشکلی برای معاینه فنی ایجاد نمیکند بلکه میتواند به کاهش آلایندگی کمک کند. در حالت عادی زمانی که اقدامات لازم برای تغییر نرم افزاری خودرو اگر توسط افراد کاربلد انجام شود، این فرایند به جز مزیت هیچ گونه معایبی نخواهد داشت. نرم افزار های مختلفی برای این منظور در نظر گرفته می شود، که فرد کارشناس می تواند با یک ارزیابی دقیق مناسب ترین گزینه را در اولویت قرار دهد. مجموعه نکست استپ با هدف ارتقا کیفیت رانندگی در خودرو های موجود در ایران، فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد.
واحد کنترل الکترونیکی یا ECU (Electronic Control Unit) یکی از مهمترین اجزای خودروهای مدرن است که بهعنوان مغز خودرو عمل میکند. وظیفه اصلی ECU مدیریت و کنترل سیستمهای مختلف خودرو، بهویژه عملکرد موتور، است. این واحد الکترونیکی اطلاعات مختلفی را از حسگرها و سنسورهای خودرو دریافت کرده و با پردازش این دادهها، دستورات لازم را به اجزای مختلف صادر میکند تا خودرو عملکردی بهینه و هماهنگ داشته باشد. یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز ریمپ خودرو از نوع سختافزاری (و البته همراه نرمافزار آن) دستگاه دیاگ است. فقط در هنگام تهیه دیاگ حتماً از قابلیتهای ریمپ و برنامهریزی آن را از فروشنده بپرسید.
بسیاری از مردم ممکن است ندانند که ریمپ چیست و دلایل استفاده از آن به چه صورت می باشد. بنابراین احتمال می رود که یا هرگز دست به چنین اقدامی نزنند و یا بخواهند این کار را به صورت مجدد و پس از خرید اقساطی خودرو های داخلی با اقساط مناسب انجام دهند. بعد از نصب هدرز انجام ریمپ اجباری نیست اما با انجام آن میتوانید راندمان بالاتری دریافت کنید. در مورد زانتیا ۲۰۰۰ با ایسیو بوش MP5.2 می بایست حافظه فلش این ایسیو با مدل دیگری که قابل برنامه ریزی است تعویض گردد. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد میکنیم از بخش مقالات سایت آلفا تیونینگ دیدن کنید یا به ویکیپدیا مراجعه نمایید.
اطلاعات جدید که شامل تنظیمات بهینهشده هستند، به ECU منتقل میشوند و نرمافزار موتور به روز میشود. بازنویسی ECU باید با دقت بالا انجام شود، زیرا هرگونه خطا در این مرحله میتواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد خودرو شود. بنابراین، استفاده از تجهیزات پیشرفته و تخصص کافی در این مرحله از اهمیت ویژهای برخوردار است. با تنظیم دقیقتر پارامترهای موتور، احتراق به شکل کارآمدتری انجام میشود، در نتیجه مصرف سوخت کاهش مییابد. این مزیت نهتنها باعث کاهش هزینههای سوخت میشود، بلکه برای رانندگانی که مسافتهای طولانی را طی میکنند، اهمیت بیشتری دارد.
این نوع ریمپ نیازمند تغییرات عمده در موتور است و معمولاً برای خودروهای توربوشارژ و پرقدرت استفاده میشود. در این فرآیند، بهینهسازی نرمافزاری به همراه ارتقاء بخشهای مختلف موتور شامل توربوشارژ، انژکتورها و سیستم خنککنندگی انجام میشود. به منظور بهره مندی از همه ی مزایای این روش حتما مراکز و افراد با تجربه در این زمینه را هدف قرار دهید. هر گونه سهل انگاری می تواند به آسیب های جدی منجر شود زیرا سودجویان و کلاهبرداران بسیاری هستند که به دنبال سود جزیی ، اقدامات لازم را به افراد بی تجربه می سپارند. اگر چه قرار است برای انجام این روش، هزینه ای پرداخت کنید ولی به مراتب با افزایش راندمان موتور خودرو و کاهش قابل ملاحظه در میزان سوخت مصرفی، می توان هزینه ی صرف شده را جبران کرد.
سپس با در نظر گرفتن شرایط کاری موتور تغییرات لازم بر روی برنامه اعمال می شود. خودرو با برنامه ریزی جدید تست می گردد تا عملکرد موتور مورد بررسی قرار گیرد. ریمپ کردن خودرو هزینه خیلی بالایی ندارد و راهی نسبتاً کمهزینه برای بهبود عملکرد خودرو و افزایش شتاب و کشش آن محسوب میشود. مانند هر تغییر در وسیله نقلیه، باید ریمپ خودرو را به شرکت بیمه اعلام کنید. اینکه شرکت بیمه این اقدام را تحت پوشش قرار دهد و چه مقدار هزینه بیشتری دریافت کند، بر اساس شرکت بیمه گر متفاوت می باشد. توجه نمایید در صورتی که ریمپ زدن ماشین را به بیمه گر اعلام نکنید و خودروی شما دچار سانحه شود، این شرکت هیچ تعهدی در قبال وسیله نقلیه شما نخواهد داشت و می تواند بیمه را فسخ کند.
در بسیاری از موارد، rimap خودرو برگشتپذیر خواهد بود و میتوان دوباره همان نرمافزار استاندارد کارخانه را روی ECU نصب کرد تا خودرو به شرایط اولیه بازگردد. کسب و کارهای با سابقه تر که خدمات ریمپ مجدد ارائه می کنند، ضمانت مادام العمری را برای نرم افزار جایگزین ارائه می دهند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در آینده، خدمات لازم را برای شما فراهم می آورند. اگر چه پس از ریمپ عملکرد بیشتری خواهید داشت، اما انجام این کار می تواند فشار بیشتری را به موتور شما وارد کند. این می تواند تاثیر نامطلوبی بر قابلیت اطمینان خودرو داشته باشد و ممکن است قطعات زودتر از آنچه که انتظار می رود، فرسوده و خراب شوند. کلینیک تخصصی صداگیری خودرو اتولاین دارای دو شعبه در ایران ( تهران و ارومیه ) و با بیش از 10 سال سابقه درخشان و مفید در ضمینه صداگیری انواع خودروهای ایرانی و خارجی در خدمت شما عزیزان می باشد.
بوسیله ریمپ ایسیو، نرم افزار کامپیوتر خودرو جهت دستیابی به حداکثر راندمان موتور تغییر داده می شود. ریمپ یا تغییر برنامه ریزی اولیه ایسیو به معنای تنظیم مجدد و بهینهسازی کامپیوتر خودرو است که تاثیرات مهمی بر عملکرد موتور و کارایی کلی خودرو دارد. با استفاده از ریمپ خودرو، میتوان توان و شتاب موتور را افزایش داده و همچنین مصرف سوخت را کاهش داد. ما در درایوتک، با جزئیات به مزایا و معایب ریمپ ایسیو خودرو می پردازیم تا شما بتوانید با شناخت کامل از فواید و مضرات ریمپ ایسیو، تصمیم بهتری برای تغییر تنظیمات خودرو خود بگیرید. در این مرحله، پارامترهای مختلفی که میتوانند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارند، مورد بررسی قرار میگیرند.
نگهداری خودروهای دوگانهسوز: راهنمای کامل برای افزایش عمر و عملکرد خودرو
این نرم افزار جدید به دنبال بهینه سازی رفتار موتور برای بهبود عملکرد است. کارخانه سازنده پس از فروش خودرو، بخاطره طول عمر بالاتر پیشرانه خودرو، حداکثر عملکرد موتور خودرو را در اختیار راننده قرار نمیدهد، حتی در خودروهای اسپرت. ECU ها معمولاً عملکرد موتور را برای بهبود قابلیت اطمینان، آلایندگی و مصرف سوخت تا مقدار مشخصی محدود میکنند. بنابراین پس از خرید اقساطی خودرو خارجی و داخلی بهتر است این نکات را بدانید. اگر صاحب یک خودروی چینی هستید، باید توجه ویژهای به شرایط و نوع ECU آن داشته باشید. برخی از خودروهای چینی ممکن است با مشکلات نرمافزاری خاصی مواجه باشند که نیاز به ریمپ تخصصی دارند.
هنگام استفاده از رمپ خودرو، مهم است که دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید و اطمینان حاصل کنید که رمپ ها روی یک سطح صاف قرار می گیرند. همچنین برای جلوگیری از غلتیدن خودرو از روی سطح شیب دار باید از گیره چرخ استفاده کنید و همیشه از ظرفیت وزنی رمپ هایی که استفاده می کنید آگاه باشید. ECU سطح شیب دار از سنسورهایی برای تشخیص موقعیت شیب دار و همچنین وزن وسیله نقلیه در حال بلند شدن استفاده می کند. بر اساس این اطلاعات، ECU می تواند موقعیت رمپ را برای اطمینان از ایمن و پایدار بودن آن تنظیم کند. مجدداً یادآور میشود برای کاربری بهینه از دیاگ حتماً تعداد خودروها، ECUهای تحت پوشش، قابلیتهای بروز رسانی و از همه مهمتر نوع و روش پشتیبانی دستگاههای دیاگ را از فروشنده بپرسید و با یکدیگر مقایسه کنید. نرمافزارهای زیادی برای ریمپ قابلاستفاده است؛ اما فعلاً یکی از بهترین نرمافزارها برای این کار نرمافزار Winols است.
تغییرات ناشی از ریمپ ممکن است بر عملکرد صحیح این سیستم تأثیر بگذارد و خطاهای غیرمعمولی را ثبت کند. حتی اگر خودرو از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد، ثبت خطاهای ناشی از ریمپ ممکن است باعث شود که خودرو در این بخش از معاینه رد شود. به همین دلیل، برای اطمینان از اینکه ریمپ مشکلی برای دریافت معاینه فنی ایجاد نکند، باید این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، تغییرات در تنظیمات ECU را به عنوان دستکاری غیرمجاز تلقی کرده و در صورت بروز مشکلات فنی، از ارائه خدمات گارانتی خودداری میکنند. این موضوع بهویژه در خودروهای جدید که هنوز تحت پوشش گارانتی هستند، اهمیت ویژهای دارد. اگرچه برخی از مراکز ریمپ قول میدهند که فرآیند را بهگونهای انجام دهند که به گارانتی آسیب نرساند، اما این مسئله همواره یک ریسک محسوب میشود.
ریمپ ایسیو خودرو که به عنوان تیونینگ ECU نیز شناخته می شود، فرآیند تغییر برنامه کامپیوتری در واحد کنترل موتور (ECU) خودرو برای بهبود عملکرد آن است. ECU بسیاری از جنبه های عملکرد خودرو، مانند تزریق سوخت، زمان جرقه زنی، و تقویت توربو را کنترل می کند. اگرچه ریمپ میتواند در برخی شرایط به کاهش مصرف سوخت کمک کند، اما در بسیاری از موارد این فرآیند ممکن است منجر به افزایش آلایندگی خودرو شود. تغییرات در نقشههای سوخترسانی و افزایش فشار توربو میتواند باعث شود که موتور سوخت بیشتری بسوزاند و آلایندههای بیشتری تولید کند. این موضوع بهویژه در کشورهایی که قوانین سختگیرانهتری در مورد آلایندگی خودروها دارند، مشکلساز است. ریمپ خودرو که به آن تیونینگ ECU نیز گفته میشود، با اصلاح و ایجاد تغییرات نرم افزاری در کامپیوتر اتومبیل، عملکرد بخشهای مختلف آن را ارتقا میدهد.
پس از اعمال تغییرات و تستهای نهایی، متخصصان باید مطمئن شوند که هیچ گونه مشکلی در عملکرد موتور، سیستم سوخترسانی، و سیستمهای خنککننده وجود ندارد. هرگونه صدای غیرعادی، لرزش، یا ناهماهنگی باید به سرعت شناسایی و برطرف شود. همچنین، وضعیت آلایندگی خودرو نیز باید بررسی شود تا مطمئن شود که تغییرات انجام شده بر رعایت استانداردهای محیطزیستی تأثیر منفی نگذاشتهاند. این کار توسط متخصصان خودرو و با استفاده از دستگاههای مخصوص انجام میشود. پس از ریمپ، خودرو ممکن است عملکرد بهتری در شتابگیری، مصرف سوخت و یا قدرت خروجی داشته باشد. در عین حال، ریمپ خودرو ممکن است تأثیراتی بر گارانتی و وضعیت فنی خودرو داشته باشد، بنابراین لازم است با دقت انجام شود.
بهبود ایمنی در هنگام رانندگی
رمپ معمولاً در ساخت و ساز، حمل و نقل و سایر صنایعی که مواد سنگین نیاز به جابجایی دارند استفاده می شود. در این مقاله به چیستی رمپ، مزایا و معایب آن و نقش ECU رمپ در خودروهای مدرن می پردازیم. ریمپ کردن هم مانند هر کار دیگری نیاز به تجهیزات نرمافزاری و سختافزاری دارد. در کاراکال تیونینگ در ریمپ استیج شهری پاارمترهای آلایندگی خودرو تغییری نمی کند. تغییر جداول بوست توربو شارژ و افزایش بوست توربو به منظور افزایش توان در محدوده عملکردی ایمن توربو شارژو راندمان بهینه به منظور افزایش توان موتور.
به فرآیند تغییر و بهینهسازی نقشههای ECU (واحد کنترل موتور) خودرو گفته میشود. در این فرآیند، پارامترهای مختلفی از جمله سوخت، زمانبندی احتراق، گشتاور و توان موتور تغییر میکند تا عملکرد خودرو بهبود یابد. ریمپ به طور کلی برای افزایش توان، کاهش مصرف سوخت، بهبود راندمان و گاهی اوقات برای اهداف خاص مانند مسابقات استفاده میشود. ریمپ نه تنها به اصلاح عملکرد خودرو کمک میکند، بلکه میتواند راندمان سوخت را بهبود بخشد و تجربه رانندگی را لذتبخشتر کند. در فرآیند ریمپ، یک متخصص با استفاده از تجهیزات مخصوص، نقشههای موجود در ECU را استخراج کرده و آنها را تغییر میدهد.
ریمپ به فرآیندی گفته میشود که در آن نقشههای موجود در این واحد بهینهسازی یا تغییر داده میشود تا عملکرد خودرو بهتر و متناسب با نیازهای خاص راننده بهبود یابد. در ایران، همانند بسیاری از کشورها، قوانین مرتبط با خودروها عمدتاً تحت تأثیر استانداردهای محیط زیست و ایمنی قرار دارند. ریمپ ایسیو میتواند تأثیرات مثبتی در بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت داشته باشد، اما تغییرات غیرمجاز در سیستم کنترل آلایندگی و احتراق خودرو ممکن است منجر به نقض قوانین مربوط به آلایندگی و ایمنی شود. ریمپ (Remapping) به فرآیند بازنویسی و بهینهسازی نرمافزار ECU (واحد کنترل موتور) گفته میشود. ECU بهعنوان مغز خودرو عمل کرده و پارامترهایی مانند مقدار سوخت، زمانبندی احتراق و فشار توربو را کنترل میکند.
این امر نهتنها به محیطزیست کمک میکند، بلکه در برخی مناطق، مالکان خودروها را از پرداخت جریمههای مربوط به آلایندگی نجات میدهد. همانطور که تحلیل پارامترهای گازهای خروجی اهمیت فراوانی در بهبود کیفیت ریمپ کردن دارد. بررسی و مقایسه دادهها سنسورها و فرمانها به عملگرها نیز همین اهمیت را دارد. با کمک دستگاههایی که بهصورت کلی data logger ( استخراجکننده دادهها) نامیده میشوند. از دیگر تجهیزات مورد نیاز ریمپ کردن و یا تعمیر ECU ابزارهای برنامهریزی مستقیم روی میکروکنترلرهای مورداستفاده در خودرو از پروگرمرها استفاده میشود.
مجموعه نکست استپ با کادری مجرب و متخصص از جوانانی با پشتکار بالا، و دارای مدارک بینالمللی و با سابقه از سال ۱۳۹۳ کارخود را آغاز نموده است. این مجموعه خدمات ریمپ ایسیو خودروی شما را با جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بصورت کاملا حرفه ای انجام می دهد. در خودروهای مدرن، ECU های سطح شیب دار نقش مهمی در تضمین عملکرد ایمن و قابل اعتماد سیستم های رمپ هیدرولیک ایفا می کنند. با نظارت و تنظیم موقعیت سطح شیب دار، ECU های سطح شیب دار می توانند به جلوگیری از تصادفات کمک کرده و اطمینان حاصل کنند که وسیله نقلیه به طور ایمن و موثر بالا یا پایین می آید. چه یک مکانیک DIY باشید که روی ماشین خود کار می کند یا یک حرفه ای در صنعت خودروسازی، درک مزایا و معایب رمپ خودرو و نقش ECU سطح شیب دار می تواند به شما در انتخاب تجهیزات مناسب و اطمینان از عملکرد ایمن و موثر کمک کند. با بهبود احتراق و مدیریت بهتر سوخت، میزان گازهای مضر منتشرشده از خودرو کاهش مییابد.
زمان انجام ریمپ ECU بسته به نوع خودرو متفاوت است، اما به طور معمول این فرآیند بین 1 تا 2 ساعت طول میکشد. قبل از اطلاع از هزینه های ریمپ باید به نکات زیر توجه کرد چون این نکات تشکیل دهنده قیمت نهایی ریمپ می باشد. در حالی که خودروهای یورو ۴ به بالا نیز مجبور به استفاده از این بنزین می باشند و دقیقا استفاده از سوخت یورو۲ برای اتومبیلهای یورو ۴ به بالا سبب آسیب های طولانی مدت و سنگین می شود. فرایند ریمپ تاثیری برظاهر خودرو ندارد اما نمایندگیها از این موضوع برای فرار از خدمات پس از فروش استفاده می کنند ما به مالکین توصیه می کنیم تا به آن اشاره نکنند. در موتورهای اتمسفریک در صورت سلامت موتور تا 5 اسب بخار می توان توان را افزایش داد. در مورد زانتیا 2000 با ایسیو بوش MP5.2 می بایست حافظه فلش این ایسیو با مدل دیگری که قابل برنامه ریزی است تعویض گردد.
در صورتی که این عملیات توسط فردی غیرحرفهای انجام شود، مشکلاتی نظیر بروز خطاهای نرمافزاری و حتی خرابی ایسیو وجود دارد. این مشکلات میتوانند بسیار پرهزینه باشند، بنابراین برای جلوگیری از این معایب، باید به مراکز معتبر و با تجربه مراجعه کنید. خوشبختانه، اگر پس از ریمپ ایسیو از نتایج آن رضایت نداشتید، میتوانید به راحتی و بدون هزینه زیادی تنظیمات ایسیو را به حالت اولیه بازگردانید. این قابلیت برای افرادی که تمایل دارند بدون نگرانی از عوارض جانبی ریمپ خودرو را امتحان کنند، بسیار مفید است. امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه، یکی از مزایای ریمپ خودرو است که برای رانندگان اطمینان خاطر بیشتری ایجاد میکند. علاوه بر این، برخی از مراکز معاینه فنی به سیستمهای تشخیص خطای خودرو (OBD) وابستهاند که مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خودرو را شناسایی میکنند.
گشتاور خودرو چیست و چرا گشتاور بالا اهمیت دارد؟
با توجه به قیمت بالای ایسیو، توصیه میشود برای انجام ریمپ خودرو به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت تجهیزات و خدمات ارائه شده مطمئن باشید. در برخی از خودروها، کارخانه به صورت پیشفرض محدودیت سرعتی بر روی ایسیو اعمال کرده است که اجازه نمیدهد سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر شود. با ریمپ ایسیو، میتوان این محدودیتها را برداشته و محدوده سرعت را افزایش داد. این تغییر به رانندگانی که نیاز به سرعت بیشتری دارند یا قصد استفاده در پیستهای مسابقهای دارند، امکان میدهد تا از حداکثر پتانسیل خودروی خود بهره ببرند. این ویژگی یکی از مزایای ریمپ ایسیو محسوب میشود که بسیاری از علاقهمندان به سرعت از آن استقبال میکنند. آخرین مرحله در فرآیند ریمپ، اطمینان از سلامت کامل موتور و سیستمهای مرتبط با آن است.
ترمز ABS چیست؟ همه چیز درباره این سیستم ایمنی خودرو + 7 مزیت مهم آن
از این رو لازم است به شما بگوییم که مانند همه موارد مربوط به تعمیرات خودرو، ریمپ ماشین هم با خطرات و جنبه های منفی همراه است، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای ادامه روند، ارزش آن را دارد که این موارد را مطالعه فرمایید. بنابراین در صورتی که ماشین خود را به شخص دیگری بدهید، او نمی تواند بیش از آنچه که شما تعیین کرده اید، با خودرو رانندگی کند. بهره مندی از این حالت در وسایل نقلیه عمومی بسیاری از ناوگان ها بسیار پر کاربرد می باشد. از مزایای ریمپ میتوان به این نکته توجه کرد که نیازی به ارتقاء هیچ یک از جنبه های فیزیکی خودرو ندارید. مسئولیت تنظیم تغییرات وسایل نقلیه را بر عهده گرفته است، چگونه این تنظیمات را بر روی خودرو اعمال می کند.
این تغییر باعث میشود که شتاب و کشش خودرو بهبود یابد و تجربه رانندگی بهتری برای رانندگان فراهم شود. همانطور که توضیح دادیم، خودروسازان در عرضه خودروهای خود با محدودیتهایی مثل رعایت قوانین آلایندگی مواجه هستند و به همین دلیل، عملکرد موتور را محدود میکنند. همچنین سازندگان میخواهند طول عمر پیشرانه را به حداکثر برسانند از و خرابیهای زودرس احتمالی جلوگیری کنند. به همین دلیل، نرمافزار پیشفرض ECU بهگونهای تنظیم میشود که حداکثر فشار را روی پیشرانه وارد نکند. بله همانند خودرو، می توان موتور سیکلت را هم ریمپ زد که البته این کار با ریمپ ماشین متفاوت می باشد. ریمپ موتور به منظور اهداف خاصی از جمله افزایش شتاب و قدرت موتور، بالا بردن راندمان و … صورت می گیرد.
این مرحله شامل اتصال تجهیزات مخصوص به پورت OBD (On-Board Diagnostics) خودرو است. رمپ ECU یا واحد کنترل الکترونیکی دستگاهی است که برای کنترل عملکرد سیستم رمپ هیدرولیک در خودروهای مدرن استفاده می شود. ECU رمپ وظیفه نظارت و تنظیم موقعیت رمپ را بر عهده دارد و از ایمن و پایدار بودن آن در حین استفاده اطمینان حاصل می کند. انتخاب یک مرکز تخصصی برای ریمپ ایسیو، تصمیمی بسیار حساس است که باید با دقت و توجه به جزئیات انجام شود. با رعایت نکات مطرحشده، میتوانید اطمینان حاصل کنید که خودرو شما بهدرستی ریمپ شده و از مزایای آن بهرهمند خواهید شد بدون اینکه به قطعات خودرو آسیبی وارد شود یا با مشکلات قانونی مواجه شوید. اگر در شهر کرج ساکن هستید می توانید از مطلب بهترین مرکز تیونینگ در کرج دیدن فرمایید.
ریمپ خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟
این امر بهویژه در خودروهایی که از این مشکل رنج میبرند، تأثیر مثبتی بر تجربه رانندگی دارد. با این تغییر، راننده احساس میکند که خودرو سریعتر و روانتر به دستورات واکنش نشان میدهد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود که این کار با ریمپ ماشین شما امکان پذیر است. سهیل تیونینگ با تیمی متخصص آماده ارائه خدمات ریمپ برای انواع خودروها است. از مشاوره رایگان تا اجرای تخصصی ریمپ، هدف ما بهبود عملکرد خودروی شما است.
این ایراد بر سایر موتورهای ایرانخودرو و سایپا نظیر آریسان، زامیاد نیز وارد است. این مورد شامل خودروهای مدرن توربو و خودروهای فاقد توربو می شود که معمولا در استفاده از بنزین معمولی با پدیده مخرب ناک (شنیده شدن صدای قاشق و چنگال) مواجهاند. از جمله این جداول می توان به زمان بندی جرقه زنی، میزان پاشش سوخت توسط انژکتور، پارامترهای کنترلی سنسور اکسیژن و … اشاره کرد. پتروتکس – Petrotex تولید کننده و توزیع کننده اصلی مکمل بنزین و محلول پاککننده سیستم سوخترسانی خودرو با تکنولوژی منحصربفرد نانو و فرمولاسیون انحصاری و اختصاصی در ایران است. اگر در این صنعت متخصص نیستید، توصیه نمی شود که برای ماشین خود به طور مجدد ریمپ انجام دهید. انتخاب یک شرکت معتبر برای انجام این کار، راه خوبی برای کاهش خطر بروز هر مشکلی است.
بالا رفتن دمای موتور و جوش آوردن آن یکی از مشکلات رایج در میان خودروها است که می تواند منجر به سوختن واشر سرسیلندر و همچنین آسیب جدی به قطعات داخلی موتور شود. ما در کلینیک صداگیری خودرو اتولاین با ریمپ کردن ایسیو خودروی شخصی شما دمای شروع به کار فن را کاهش می دهیم تا باعث شود که زودتر فعال شود. به این ترتیب هنگام بالا رفتن دمای رادیاتور، فن سریعا فعال شده و از جوش آوردن آن جلوگیری میکند. برای این منظور یا خود کارخانه یا خود مالکان باید این بروز رسانی ها را انجام دهند. در خودروهای با گیربکس اتوماتیک، تعویض دندهها به صورت خودکار و در دور موتورهای مشخص انجام میشود. با ریمپ ایسیو، میتوان این محدوده تعویض دنده را تغییر داد و اجازه داد دندهها در دورهای بالاتری تعویض شوند.
شاهد این مدعا افت محسوس عملکرد خودروهای مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تی یو ۵ در نسخه های جدید نسبت به مدل های اولیه فرانسوی است. ریمپ به مهارت و تکنیکی گفته می شود که در طی آن با اصلاح نرم افزار ایسیو، توان استخراج شده از موتور افزایش می یابد. هرچند ریمپ صرفاً یک تغییر نرمافزاری است ولی ازآنجاییکه تنظیمات استاندارد پیشرانه را تغییر میدهد، باعث ابطال گارانتی خودروهای نو خواهد شد. در مرحله اول، مهم است که به یاد داشته باشید که همه خودروها معمولا به دلیل سنشان قابل ریمپ زدن نیستند. به طور معمول، خودروهای تولید شده قبل از سال 2000 بسیار قدیمی هستند و از نرم افزار ریمپ مجدد خودرو که برای بهینه سازی عملکرد ماشین لازم است، برخوردار نمی باشند. ریمپ موتور یک راه کم هزینه برای بهبود عملکرد ماشین شما می باشد و می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای بهبود عملکرد خودرو باشد.
ریمپ و معاینه فنی؛ تاثیر و مزایای آن برای خودروها
|}بسته به نیاز راننده و نوع خودرو، متخصصان تصمیم میگیرند که کدام پارامترها نیاز به تغییر دارند. برای مثال، اگر هدف افزایش قدرت و گشتاور باشد، تنظیمات مربوط به فشار توربو و سوخترسانی تغییر خواهند کرد. همچنین در صورتی که هدف کاهش مصرف سوخت در رانندگی شهری باشد، تنظیمات موتور به نحوی تغییر مییابند که در دورهای پایین بهینهتر عمل کند. ریمپ ایسیو میتواند با تنظیم دقیقتر زمانبندی جرقه، میزان تزریق سوخت، و فشار توربوشارژر (در خودروهای مجهز به توربو)، قدرت و گشتاور موتور را بهطور محسوسی افزایش دهد. برای خودروهای دیزلی، تنظیم فشار توربو و کنترل سوخت اهمیت بیشتری دارد و منجر به افزایش قابلتوجه قدرت میشود.
بهترین خدمات را در زمینه نرم افزار ریمپ، ریمپ خودرو و ریمپ ایسیو را می توانید از ما خواستار شوید. نکته اصلی اینجا می باشد که این عدم تخصص افراد باعث از بین رفتن اعتبار شغل ریمپ شده و افرادی که میخواهند ریمپ انجام دهند دو به شک می شوند. پس نتیجه میگیریم که اگر ریمپ توسط افراد حرفه ای که هم بر روی موتور و هم نرم افزار اطلاعات کامل دارند، انجام شود، قطعا باعث آسیب نشده حتی باعث سلامت کارکرد موتور، کم شدن استهلاک موتور و سواری لذت بخش نیز می شود. طبق اعلام سازمان استانداردهای جهانی، خودروسازها هرسال موظف به رعایت قوانین آلایندگی سختگیرانه تر نسبت به سال گذشته هستند. این یک چالش همیشگی برای خودروسازها می باشد که همیشه باید تکنولوژی خودروهای خود را طوری تنظیم کنند که همزمان با قدرت بالا، مصرف سوخت و آلایندگی پایین تری نسبت به خودروهای قدیمی تر داشته باشد.
- {
- بنابراین احتمال می رود که یا هرگز دست به چنین اقدامی نزنند و یا بخواهند این کار را به صورت مجدد و پس از خرید اقساطی خودرو های داخلی با اقساط مناسب انجام دهند. |}
- مثلا خیلی از 405 و پراید سوارها، ماشینهای قدیمی تر خود را به 405 و پراید های جدید خود ترجیح میدهند. {
- در خودروهایی که با مشکل آلایندگی روبرو هستند، ریمپ میتواند میزان گازهای مضر را کاهش دهد و خودرو را برای دریافت معاینه فنی آماده کند. |}{
- سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نامآورترین و معتبرترین مجموعههای این حوزه در منطقه شناخته میشود. |}
- با انتخاب صحیح نوع ریمپ یا تیونینگ و استفاده از خدمات حرفهای، میتوانید خودرویی داشته باشید که به بهترین نحو نیازهای شما را برآورده کند.
- بوسیله ریمپ ایسیو، نرم افزار کامپیوتر خودرو جهت دستیابی به حداکثر راندمان موتور تغییر داده می شود.
تغییر دمای عملکرد فن
|}انجام ریمپ خودرو که بر کنترل موتور تأثیر می گذارد، می تواند اثرات مضری به دنبال داشته باشد. همه این ها بستگی به این دارد که چه کسی نرم افزار را نوشته است و چگونه متخصص این کار آن را بر روی خودرو پیکربندی می کند. وسایل نقلیه امروزی یک رایانه کوچک به نام ECU دارند که وظیفه کارکرد موتور را بر عهده دارد. قبل از شروع فرآیند ریمپ، خودرو باید به دقت توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شود که تمامی اجزای فنی خودرو در وضعیت مناسبی هستند. هرگونه مشکل فنی در بخشهای مرتبط با موتور، سیستم سوخترسانی، یا سیستم خنککننده باید قبل از انجام ریمپ برطرف شود.
در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوریها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن میرسانیم و تجربهای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان میآوریم. نقشه برداری مجدد خودرو معمولاً توسط متخصصان آموزش دیده انجام می شود که از نرم افزار و تجهیزات تخصصی برای اطمینان از ایمن و قابل اعتماد بودن تغییرات ایجاد شده در ECU استفاده می کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که هرگونه تغییر در ECU خودرو به طور بالقوه می تواند گارانتی آن را باطل کند، پس ضمانت انجام خدمات اهمیت بالایی دارد. در مجموعه نکست استپ تمامی خدمات ریمپ خودروهای داخلی و خارجی با ضمانت و گارانتی انجام می شود. و این موضوع فقط به اسم متصدی ریمپ تمام نمیشود و به اسم ریمپ خودرو نیز ختم میگردد. ریمپ کردن یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بالا دارد.
از این رو هرگز نباید خودتان به طور شخصی اقدام به این کار کرده یا برای تغییر نرم افزار به سراغ افراد یا مراکز تایید نشده بروید. برای اطلاع بیشتر درباره قیمت ریمپ اقتصادی برای مدل خودرو خود می توانید با ارسال فرم درخواست سفارش از خدمت مشاوره رایگان ما بهره ببرید یا از طریق این لینک با ما تماس حاصل فرمایید. تمامی خودروهای داخلی اعم از 206، پژو 405، پژو پارس و انواع خودرو های خارجی مانند ماکسیما، رنو مگان، آمیکو آسنا توربو و اتمسفر و …. به عنوان مثال شما در ریمپ خودرو توانایی تغییر میزان هوای ورودی-خروجی، کاتاف، دما و … را دارید اما در هدرز شما فقط توانایی تغییر میزان هوای خروجی را دارد. مثلا حداکثر زمان انجام ریمپ ایسیو این خودرو، حدودا نیم ساعت می باشد اما برای نصب یک هدرز کامل آماده، حداقل دو ساعت زمان نیاز دارد.
در ریمپ کردن نیازی به تغییر یا تعویض هیچکدام از قطعات فنی و فیزیکی خودرو نیز و تغییرات صرفاً از طرق نرمافزار صورت میگیرد. همینطور با انجام این تغییرات، موتور خودرو می تواند پاسخگوتر شود و به راننده اجازه دهد راحت تر سبقت بگیرد. این اقدام ساده، عملکرد یک وسیله نقلیه را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و همچنین مشاغل زیادی را برای مهندسان این حوزه و توسعه دهندگان نرم افزار ECU ایجاد کرده است. تعهد ما به رضایت مشتریان باعث شده است که قیمت انواع ریمپ را به شکلی شفاف و منطقی تعیین کنیم. ما باور داریم که ایجاد اعتماد و حفظ روابط بلندمدت با مشتریان از هر چیز دیگری مهمتر است. به همین دلیل، وجدان کاری در سهیل تیونینگ اولویت بالایی دارد و همواره سعی میکنیم بهترین خدمات را با مناسبترین قیمت به شما ارائه دهیم.
اما متخصصان حرفهای مانند کاراکال تیونینگ این تغییرات را با رعایت استانداردهای آلایندگی انجام میدهند. با ما خدمات با کیفیت را با پرداخت مناسب ترین هزینه و در کوتاهترین مدت زمان دریافت خواهید کرد. اعتماد شما، سرمایه ما است به همین دلیل در تلاش هستیم تا بتوانیم رضایت کامل را به دست آوریم. می تواند اطمینان کاملی از خدمات ما در همه ی زمینه ی تعمیر و افزایش راندمان خودرو داشته باشید. طبق توضیحات متوجه شدیم که شرکتهای خودروسازی، اتومبیل های جنرال و عمومی تولید می کنند.پس یکی از اصلی ترین دلایل ریمپ خودرو ، خصوصی سازی با شرایط راننده، شرایط جوی، فرهنگ رانندگی، سلامت موتور و … می باشد.
مالکان اغلب خودروها معمولا پس از انجام این فرایند، با شوق بیشتری رانندگی کرده و در صورت امکان، سریعتر شتاب می گیرند تا از تفاوت قابل توجه در خروجی خودرو خود لذت ببرند که در نهایت این اتفاق به مصرف بیشتر سوخت ختم می شود. اگر به دنبال راهی برای استفاده بیشتر از وسیله نقلیه فعلی خود هستید، ریمپ موتور ممکن است پاسخ خوبی باشد. مزایا و معایب ریمپ حائز اهمیت هستند اما اگر مدل ماشین شما اجازه این فرایند را می دهد، پس حتما به انجام آن فکر کنید. به طور پیش فرض، عملکرد اکثر خودروها به دلایل متعدد هنگام خروج از کارخانه عمدا کاهش می یابد. این می تواند برای رعایت مقررات انتشار گازهای گلخانه ای و یا مقررات اقتصادی یا حتی سر و صدا باشد. موردی که ممکن است شما هم پس از خرید اقساطی سایپا با اقساط 36 ماهه آن را تجربه کرده باشید.
{ریمپ ایسیو چیست؟
|}ریمپ یک انتخاب جذاب برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتر خودرو هستند، اما پیش از اقدام به این کار، باید تمامی جنبههای آن، بهطور کامل بررسی شود. در هر صورت باید هر لحظه آماده انواع پیشامدها در خودرویمان باشیم و راه های مقابله با آن را بدانیم. در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و خراب شدن خودرو در هر جای جای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات مجموعه امدادیاب هوشمند بهره مند شوید. این مجموعه با معرفی بهترین و کاربلد ترین مجموعه های امدادی و خودروبری کشور در همه نقاط ایران، می تواند در هر شرایطی در کنار شما عزیزان باشد. از طریق دستگاههای برنامهنویسی یا اسکینرهای مخصوص، نقشههای نرمافزاری و پارامترهای مختلفی که عملکرد موتور را کنترل میکنند، از ECU خوانده میشوند.
برنامهریزی ایسیو خودرو توسط شرکتهای تامینکننده ثانویه انجام می شود همچنین این شرکتها نیز موظف هستند کار برنامهریزی ECU را مطابق استانداردهای آلایندگی دیکته شده انجام دهند. به عنوان مثال زمانیکه استاندارد یورو 5 الزامی میشود، ایسیو خودروهای جدید نیز بر اساس آن حتما باید کالیبره شود. تمامی این اطلاعات را دادیم به اینجا برسیم که مثلا اگر یک اتومبیلی 100% قدرت داشته باشد،کارخانه خودروسازی، برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی خود، آن را روی 70% تنظیم میکند. پس ما میتوانیم از 30 درصد باقی مانده قدرت یک موتور نیز بصورت استاندارد استفاده کنیم بدون اینکه فشاری روی موتور اعمال کنیم. حتما برای شما پیش آمده یا حتی شنیده اید کسانی که خودروهای ایرانی زیر مدل 1395 داشته اند و کیفیت بهتری به نسبت خودروهای سال 1395 به بعد تجربه کرده اند و این دقیقا همان موضوعی است که اشاره کردیم .
هر چه این اطلاعات جامع و کاملتر باشد، بهبود عملکرد نیز میتواند بهتر شود. تا این مرحله تجهیزات تخصصی برای بررسی و ریمپ کردن در سطح متوسط بیان شد؛ اما اگر هدف تیونینگ کردن به معنای افزایش کیفیت عملکرد سیستمهای مختلف مخصوصاً بهبود عملکرد مجموعه موتور باشد تجهیزات دیگری نیز موردنیاز خواهد بود. مپ ایسیو (کامپیوتر) به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، حذف ناک و . ریمپ با بهینهسازی تنظیمات ECU، توان و گشتاور موتور را بهطور قابلتوجهی افزایش میدهد. این موضوع برای رانندگانی که به شتاب و قدرت بالا نیاز دارند، بسیار مفید است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر ریمپ خودرو بروز کند، احتمال ایجاد اختلال و پرش ایسیو است.
{میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران رونمایی شد ; بررسی این کراس اوور جدید
|}رمپ های خودرو دارای چندین مزیت از جمله راحتی، مقرون به صرفه بودن، ایمنی و سهولت ذخیره سازی هستند. با این حال، آنها همچنین دارای معایبی هستند، مانند قد محدود، دسترسی محدود و ظرفیت محدود وزن. ECU رمپ نقش مهمی در تضمین عملکرد ایمن و پایدار سیستم های رمپ هیدرولیک در خودروهای مدرن ایفا می کند. برای مثال با نصب هدرز و حذف کاتالیزور، در تمام خودروهای با استاندارد آلایندگی یورو4 به بالا، ایسیو از نبود کاتالیزور مطلع شده و خطای فرسودگی کاتالیست با کد P0420 را اعلام کرده و چراغ چک را روشن می کند. در موضوع برنامه ریزی ECU به جداول پیش فرض و از پیش تعیین شده توسط شرکت سازنده برای عملکرد قسمت های محتلف موتور خودرو Map Table گفته میشود. به طور کلی این کار امکان پذیر است اما از آنجا که ماشین های برقی نسل جدیدی هستند و تجهیزات آن ها به خوبی یافت نمی شود، شاید به راحتی نتوانید خودروی برقی خود را ریمپ بزنید.
به عبارت ساده بخشی از فعالیتهای دستگاه دیاگ را نیز میتوان با این واحد پروگرمر انجام داد. پیشنهاد میشود اگر به ریمپ کردن علاقهای ندارید بهتر است مسیر شغلی دیگری را دنبال کنید. همانطور که دو خودرو با یک موتور مشترک و یک سال ساخت عین همدیگه راه نمی روند، طبیعتاً ریمپ هر خودرو هم نتایج متفاوتی دارد. در این روش معمولا حافظه فلش ایسیو از روی برد جدا شده و روی پایه زیف مجددا برنامه ریزی می شود. این روش برای خودروی پارس ELX و زانتیا 1800 با ایسیو بوش MP7.3 مرسوم می باشد.
ریمپ یا بازنویسی برنامه ECU (واحد کنترل الکترونیکی موتور)، به معنای تغییر تنظیمات نرمافزاری خودرو است. این فرآیند با اصلاح پارامترهایی مانند جرقهزنی، تزریق سوخت، فشار توربو و نسبت سوخت به هوا، عملکرد موتور را بهینه میکند. برخی از افراد تنها به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینههای سوختی، اقدام به ریمپ خودرو میکنند. با تنظیم دقیق و بهینهسازی پاشش سوخت و همچنین کنترل بهتر نسبت هوا و سوخت، مصرف سوخت خودرو به طور قابل توجهی کاهش مییابد. این بهینهسازی در مصرف سوخت به ویژه در سفرهای طولانی و ترافیک شهری میتواند بسیار موثر باشد و باعث صرفهجویی اقتصادی برای مالک خودرو شود.
این دادهها شامل تنظیماتی مانند سوخترسانی، زمانبندی جرقه، فشار توربو، و دیگر عوامل مؤثر بر عملکرد موتور هستند. اطلاعات استخراج شده به صورت فایلهایی ذخیره میشود که متخصصان از آنها برای اعمال تغییرات استفاده میکنند. ریمپ ایسیو امکان بهینهسازی عملکرد خودرو در شرایط آبوهوایی یا جادهای مختلف را فراهم میکند. برای مثال، خودروهایی که در مناطق مرتفع با کمبود اکسیژن فعالیت میکنند، میتوانند با تنظیم مجدد ایسیو، عملکرد بهتری داشته باشند. مرحله دوم و فراتر از آن، معمولا شامل تغییرات بیشتر نرم افزاری و همچنین سخت افزار می باشد مانند به کار بردن سیستم اگزوز جدید و پمپ سوخت پرفشار. همینطور در گام های بعدی معمولاً به کار تهاجمی بیشتری نیاز است که البته نسبت به مراحل ابتدایی نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری دارد.
این پارامترها بهطور استاندارد توسط سازندگان خودرو برای دستیابی به تعادلی بین عملکرد، مصرف سوخت و دوام موتور تنظیم شدهاند. با این حال، تولیدکنندگان اغلب خودروها را با محدودیتهایی عرضه میکنند که متناسب با قوانین زیستمحیطی، ایمنی، و دوام بیشتر خودرو در شرایط متنوع جغرافیایی و آبوهوایی است. این محدودیتها ممکن است برای رانندگانی که به دنبال افزایش قدرت و عملکرد بهتر خودرو هستند، جذاب نباشند. اولین تجهیزات مورد نیاز ریمپ خودرو در جهت استفاده از ورژنهای موجود نرمافزارهای ذکر شده در بازار ایران یک سیستم سختافزاری نسبتا متوسط است. البته درصورتیکه بخواهید از ورژنهای بروز برنامههای ذکر شده استفاده کنید نیاز به یک سیستم متوسط به بالا است بهعنوان مثلاً بر اساس سایت شرکت Alintech برای آخرین ورژن نرمافزار ECM Titanium حداقل 8 گیگ رم نیاز است.
{واکنش ترامپ به شرایط جسمی گروگانهای آزادشده اسرائیلی: صبر آمریکا در مورد آتشبس تمام خواهد شد
|}اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما میتوان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد. با تنظیم دقیقتر نقشههای سوخترسانی در دورهای پایین و بهینهسازی کارکرد موتور در حالتهای اقتصادی، خودرو میتواند در شرایط رانندگی شهری و روزمره، مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این امر بهویژه برای رانندگانی که به دنبال ترکیبی از عملکرد بهتر و کاهش هزینههای سوخت هستند، یک مزیت بزرگ محسوب میشود. هزینه ریمپ ایسیو بسته به نوع خودرو، مدل ECU، و تخصص مرکز ارائهدهنده خدمات متفاوت است. بهطور کلی، هزینه ریمپ برای خودروهای معمولی بین 2 تا 5 میلیون تومان متغیر است، در حالی که برای خودروهای لوکس یا مدلهای خاص که ECU پیچیدهتری دارند، این قیمت میتواند به 10 میلیون تومان یا بیشتر برسد.
اما یکی از بزرگترین معایب ریمپ این است که ممکن است ضمانت خودرو را باطل کند. بسیاری از شرکتهای خودروسازی، ریمپ و تغییرات نرمافزاری در ECU را نوعی دستکاری در خودرو تلقی میکنند که موجب ابطال گارانتی میشود. ریمپ خودرو تصمیمی است که باید با دقت و با مشاوره از افراد متخصص گرفته شود. این فرآیند میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسکهای خود را نیز دارد. ریمپ ایسیو (ECU remapping) بهعنوان یکی از روشهای بهینهسازی و تیونینگ خودروها، میتواند تأثیرات زیادی بر عملکرد موتور و بهبود ویژگیهای رانندگی داشته باشد.
در این نوع ریمپ، توان و گشتاور موتور به طور قابل توجهی افزایش مییابد و تنظیمات ECU به گونهای انجام میشود که به بالاترین کارایی در شرایط خاص مثل مسابقات رانندگی برسد. ریمپ و تیونینگ خودرو ابزارهای قدرتمندی برای بهبود عملکرد و ظاهر خودرو هستند. با این حال، این تغییرات باید با دقت و آگاهی انجام شوند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. با انتخاب صحیح نوع ریمپ یا تیونینگ و استفاده از خدمات حرفهای، میتوانید خودرویی داشته باشید که به بهترین نحو نیازهای شما را برآورده کند. یکی از دیگر دلایلی که رانندگان به سراغ ریمپ خودروی شخصی خود میروند کاهش میزان مصرف سوخت میباشد. همچنین این روش میتواند در میزان کاهش آلودگی هوا در طولانی مدت هم کمک بسیاری نماید.
بهترین ریمپ کار در ارومیه